Делегування: виклики та ефективні кроки для їх вирішення
27.10.2022 305Успішна робота компанії напряму залежить від того, наскільки ефективно кожен член команди виконує свої задачі та як саме розподіляються функції серед працівників. Але надати працівникам плацдарм для самостійного здійснення обмеженого кола завдань не так просто, і професійність менеджера в цьому питанні визначається його вмінням делегувати. Чому передавати задачі так важко та як зробити процес делегування ефективнішим, дізнаємося нижче.
Ознаки неефективного чи недостатнього делегування
Правильно організована робота менеджера дозволяє йому справлятися з усіма задачами без перевантажень. Тож коли керівник напрямку розуміє, що кількість мітингів та рішень, які доводиться приймати, величезна та виснажує через край, саме час задуматися про подальше делегування.
Другий момент, що вказує на необхідність передати частину задач підлеглим, – працівники не можуть обійтися без вашої присутності не більше годин, що їх можна порахувати на пальцях. Відділ чи бізнес, який працює ефективно, – це історія про певну автономність команди, автоматизацію процесів, а отже, можливість відлучення менеджера без наслідків для результатів.
Часто управлінці відмовляються від делегування через складність бізнес-процесів чи велику кількість виняткових обставин. Врешті, червоною лінією для делегування міг стати минулий негативний досвід передачі задач чи те, що ваш спектр ухвалення рішень доволі вузький. На жаль, не є виключенням ситуації, коли менеджери просто не в захваті від роботи чи вважають, що перекласти частину функцій немає на кого.
Як покращити делегування
Керуючи компанією чи напрямкою протягом багатьох років, менеджер повністю зживається зі своєю роллю лідера, що не завжди добре. Ускладнюючись, компанія попри все не стає біль життєздатною, а керівник тим часом не може займатися дійсно глобальними питаннями через те, що власноруч рятує ситуацію. Як змінити ставлення до делегування та зробити його ефективнішим?
- Визначте ділянки роботи, на які ви витрачаєте найбільше часу чи де виникають спірні моменти, описані в розділі вище.
- Головний ресурс бізнесу – його працівники. Тож ви маєте акумулювати талановитих та відданих справі людей, заохочувати їх, сприяти кар’єрному розвитку та надавати більше повноважень. Запитайте членів команди, чи хотіли б вони отримати більше задач, якою є їх занятість, чи бажають вони більше відповідальності та в якій сфері, яким чином вони можуть ухвалювати рішення.
- Перевіряйте задачі, делеговані іншим, та не панікуйте, якщо під час виконання було допущено помилку. Не припиняйте навчати та навчатись делегуванню у взаємодії із підлеглими.
- Віддайте на делегування хоча б частину роботи, якщо не маєте змоги передати увесь процес.
- Задачі, передані іншим працівникам, виконані успішно? Це і ваша мала перемога також, не забувайте.
За кілька тижнів-місяців поспілкуйтеся з працівниками стосовно їх нової залученості, завантаженості та зони відповідальності. Чи їх все влаштовує, може, потрібно чимось підтримувати? Успіх у делегуванні неабияким чином пов'язаний із працездатністю та мікрокліматом у команді, тож це питання потребує опрацювання.
Ставтеся до делегування як до можливості професійного розвитку ваших колег, не бійтесь надавати їм повноважень та радійте разом новим успіхам і ефективній роботі.
Читайте також: Які навички важливіші: hard або soft skills

Discuss your project
Keeping up with evolving technology trends and practices, we create cutting-edge software solutions.
Делегування