Український digital health: як бути в ресурсі та моменті
16.12.2021 554Contents
Кейс реалізації digital health рішення державного масштабу
До 2017 року ми вже побудували собі репутацію в IT бізнесі, однак у таких напрямках, як ERP та IoT. Новий проект у форматі аутсорс був медичної спрямованості, причому національного масштабу.
Сама реформа системи охорони здоров'я в Україні розгойдувалась досить довго, але, стартувавши 20 вересня 2017 року, стрімко почала розвиватися. Згадуючи ті дні, можу стверджувати, що навчалися всі: і команда eHealth, і розробники МІСів (медичних інформаційних систем), і лікарні.
Flying start
Наш проект розпочався у травні 2017 року з першого знайомства з замовником, вибору стратегії продажів та впровадження майбутнього продукту. Чому саме із стратегії? Да тому, що ми мали визначитися в тому, чи будемо реалізовувати продукт з коробки або хмарне рішення? Як формуватиметься ціна? Чи зможемо ми гнучко нарощувати функціонал? Вартість випуску оновлень? Труднощі навчання? І, звичайно, total cost of ownership.
Вище перераховані, безумовно, не всі питання, які ми ставили власникам майбутнього продукту.
Якщо провести паралелі з медициною (раз ми вже входили в цей домен) – ми зібрали консиліум: архітектори, бізнес-аналітики, провідні розробники. Оскільки перед нами було поставлене завдання за три місяці реалізувати та вивести на ринок MVP майбутньої платформи МІС. Три місяці – це серйозний виклик!
Консиліумом ми вирішуємо будувати платформу по архітектурі SaaS з використанням монолітного підходу в проектуванні на основі WEB рішень. Перекладу з технічних термінів: ми вирішили розробляти сайт у хмарі. Саме так сприйматиме продукт кінцевий користувач: відкриває сайт, авторизується та працює із системою.
Критика, помножена на експертність
У будь-якого рішення є плюси та мінуси. Про очевидні плюси: швидкість розробки, простота застосування та спрощена техпідтримка. Без мінусів ми, звичайно ж, не обійшлися: це монолітна архітектура (вже набагато пізніше ми частково перевели до мікросервісів), залежність кінцевого користувача від якості інтернету та складність виконання профілактичних робіт.
За короткий період розроблена нами система перетворилася на medical Big Data, акумулюючи у собі сотні гігабайт інформації на місяць. Запропонували замовнику візуалізувати дані в live дашборди, насамперед із захворюваності, для відстеження епідеміологічних стрибків. І це було за три роки до пандемії Covid-19.
Слова замість чисел, і числа замість слів
Якщо говорити в фактах, то ми працюємо в умовах aggressive development та стратегічної відповідальності національного масштабу. На рік ми випускаємо 17-20 релізів із новим функціоналом. 15 хвилинний простій сервера може коштувати того, що 10 тисяч стурбованих пацієнтів не зможуть записатися до лікаря.
Аудиторія сьогодні – це 29 тисяч користувачів-медиків, а сама система за функціоналом входить до ТОП-3 в Україні. Ремарка: на старті реформи було 8 провайдерів, а зараз – 45 різних систем. Ця аудиторія дозволяє спиратися на величезний пул запитів, що закладаються у стратегію розробки функціоналу, безумовно, в рамках технічних завдань eHealth.
Наразі проект продовжує активний розвиток. Конкуренція на ринку провайдерів МІС вимагає від нас перебувати на передовій розробки, а вміння команди гнучко адаптуватися під нові запити ринку дозволяє продукту залишатися одним із лідерів за набором та якістю.
To be continued!

Discuss your project
Keeping up with evolving technology trends and practices, we create cutting-edge software solutions.
#vic_talks #digital_health #development #sdh