Як працює SDH під час війни? Відповідає генеральний директор В'ячеслав Буханцов
08.07.2022 402Contents
Сьогодні багато українських компаній говорять про організацію роботи в нових реаліях з обставиною «під час війни». SDH також хоче поділитися своєю історією. Ми віримо, що обмін досвідом допоможе нам приймати кращі рішення, а також ми прагнемо вести хроніку подій, щоб зафіксувати цей період історії українського бізнесу.
Software Development Hub – це ІТ-аутсорсингова компанія, донедавна наш головний офіс був у Харкові. На запитання відповідає генеральний директор В’ячеслав Буханцов.
Чи був у вас план на випадок повномасштабної війни?
Думки про можливість воєнних дій з'явилися ще до Нового року. Але першими про реальну загрозу вторгнення заговорили наші зарубіжні партнери, які наполягали на релокейтах. За місяць до подій ми почали продумувати можливі сценарії наших дій: насамперед евакуація частини чи всієї команди до західних регіонів, оцінювали ризики, підбивали бюджети. Ми були підготовлені ковідним режимом, бо команда вже півтора року працювала віддалено, тому нас не лякали організаційні процеси.
На одному з нарад C-рівня кристалізувався тактичний план. Ми провели опитування, щоб з'ясувати, хто де конкретно зараз перебуває, наявність водійських прав та доступних автомобілів. Але ніхто не міг уявити масштабність та кривавість подальших подій.
Які проблеми ви розв’язували першими?
У перші дні під ударом опинилося багато українських міст, але найскладніше було з Харковом. Тут перебувало більше 50% всієї команди. У декого з наших колег пошкоджені квартири. Усі ми були у досить шоковому стані.
Але нам потрібно було мобілізуватися. Ми вирішували три головних проблеми:
- оперативно з'ясувати, чи в безпеці співробітники та чи необхідна допомога родинам;
- згуртувати співробітників, які мають змогу працювати, щоб знизити ризики для найбільш критичних напрямів, насамперед роботи DevOps-ів;
- допомогти з евакуацією працівникам.
Ми організували проектних менеджерів, щоб зрозуміти, які ресурси доступні, хто зараз має змогу працювати і частково продовжили роботу. При цьому, величезна вдячність всім нашим партнерам, які висловили підтримку та з розумінням поставилися до затримок.
Де зараз зосереджена ваша команда?
Без перебільшення — по всьому світу. Ми рахували, що 35% компанії за межами України. Наші колеги виїхали до Німеччини, Чехії, Ізраїлю та інших країн. Проте більша частина все ще залишається в Україні, зараз ми у процесі переміщення головного офісу до Луцька, де наразі проживає 15 співробітників SDH.
Кілька розробників у лавах ЗСУ. Ми їх підтримуємо та надзвичайно пишаємося їхньою сміливістю.
Як ви перебудували роботу компанії?
Фактично, мало що змінилося. Та структура і процеси, які були налаштовані ще у 2020 році, під час карантину, й залишилися. Проте офіс у Харкові законсервований і дуже не вистачає живого спілкування.
Головне для нас сьогодні — люди та їхня безпека.
Чи є у вас волонтерські ініціативи?
Багато хто з SDH разом зі своїми родинами опинився у Трускавці, у санаторію "Джерельний", який гостинно прихистив наших біженців. Тут, спільно з керівництвом санаторію, члени команди SDH організували доставку гуманітарних вантажів та облаштовували побут: більшість людей тікали з однією валізою, де в кого зовсім не було з собою сезонного одягу та засобів гігієни.
Так, завдяки роботі нашого керуючого партнера Василя Кучми, виникла співпраця зі швейцарським фондом Swiss Aid To Ukraine. Фонд здійснює чималу гуманітарну підтримку України, доставляючи медичні вантажі та продукти харчування в Україну. Зі свого боку SDH надавала їм волонтерську допомогу з розробки сайту та діджитал маркетингу.
До санаторію прибували здебільшого мешканці міст, де ведуться активні бойові дії, а також переселенці, що втратили житло. Таким чином, у квітні, у нас з'явилася ще одна благодійна ініціатива — фонд допомоги внутрішньо переміщеним особам “Хостлайн”.
Фонд, започаткований компанією SDH, надає адресну фінансову підтримку родинам переселенців. Основне джерело внесків — зарубіжні й українські партнери та самі співробітники компанії SDH. На сьогодні ми зібрали понад 6 тис. доларів і надали фінансову підтримку 60 сім'ям, які постраждали від війни. Про діяльність фонду можна дізнатися на сайті: https://hostline.org/.
Ще ми започаткувати освітню ініціативу — це програма наставництва для жінок, де бажаючі можуть подати заявку на пошук ментора в SDH. Ми прагнемо залучити більше жінок до ІТ-індустрії. Зараз доступні такі напрямки: бізнес-аналіз, розробка, тестування, проектний менеджмент, маркетинг. Деталі проекту: https://equal.sdhukraine.com/.
Як ви підтримуєте настрій у команді?
Щосереди ми проводимо внутрішній мітинг у форматі “small talks”. А нещодавно запрошували на семінар професійного психолога, яка провела лекцію з теми психологічної адаптації до умов воєнного стану, щоб надати кваліфіковану підтримку членам команди.
Ми всіляко намагаємося продовжувати наші традиційні формати: інтерв'ю для корпоративного журналу, святкуємо річниці та проводимо онлайн флешмоби, щоб тримати позитивний настрій.
Як війна вплинула на кількість клієнтів і фінансові показники?
Ми з фінансовим аналітиком заздалегідь очікували втрати, прогнозуючи певні збитки. Завдяки правильній оцінці ризиків, вдалося попередити ситуацію шляхом перемовин із замовниками і вчасній оптимізації фінансових надходжень, тому ми уникнули значних втрат. Так, деякі українські замовники все-таки зупинили проекти, проте це невелика частка у сукупних доходах компанії.
Зарубіжні проекти повністю збережені, я особисто ціную партнерство з клієнтами із США, які зараз дуже підтримують нас.
Ба більше, на сьогодні SDH анонсує партнерство з крупним українським провайдером у галузі охорони здоров’я. Зараз не можемо розкривати деталі, але зовсім скоро стартує новий проект національного масштабу.
Що ви плануєте робити, якщо війна затягнеться?
Те, що й завжди: сумлінно працювати з користю для нашої держави. Більша частина працівників усе ще перебуває в Україні.
У той час, коли багато таких же компаній, як SDH, призупинили свою діяльність чи скоротили штат і зарплати, ми зберегли команду та виконуємо всі зобов'язання по заробітній платі.
Зараз наш горизонт планування значно скоротився. Проте за 7 років в IT-індустрії ми заявили себе як компанія, що має глибоку експертизою у побудові високонавантажених продуктів, на зразок ERP-систем чи комплексних платформ. Найцінніший наш ресурс — люди, які працюють у компанії.
Ми звикли шукати у кожній загрозі можливості. Зараз ми працюємо над розгортанням та укріпленням зв'язків із зарубіжними контрагентами на місцях, щоб вивести компанію на якісно новий міжнародний рівень.

Discuss your project
Keeping up with evolving technology trends and practices, we create cutting-edge software solutions.
Україна Історія