Як створити мінімально життєздатний продукт (MVP)
21.12.2021 1015Contents
Щоб досягти успіху з мінімальним ризиком та витратами в умовах, коли 92% запущених стартапів закриваються, кожен проект має починатися з мінімального життєздатного продукту. У цій статті ми обговоримо концепцію та етапи створення MVP. Створення MVP має на меті знаходження правильного балансу між тим, що бізнес пропонує користувачам, і тим, що користувачам дійсно потрібно. Мета MVP – перевірити гіпотезу про те, що продукт вирішить проблему користувача. MVP також дозволяє компаніям мінімізувати помилки у процесі розробки. MVP допомагає зібрати якісний зворотний зв'язок, орієнтуючись на певні групи чи типи користувачів.
Що таке MVP (мінімально життєздатний продукт)?
За даними дослідження, проведеного CB Insights Research:
- новий світовий рекорд фінансування, збільшився на 157% порівняно з минулим;
- 29% стартапів зазнають невдачі, тому що у них закінчуються гроші;
- стартапи, які правильно масштабуються, зростають у 20 разів швидше, ніж ті, що масштабуються передчасно.
Однак багато стартапів, замість того, щоб отримати свіжий капітал, повністю закрилися через ряд факторів, таких як посилення конкуренції, відсутність ринкової тяги та недосконалі бізнес-моделі. Хоча ці проблеми могли бути подоланні, у багатьох випадках вони виявилися фатальними, коли до них додався тиск, спричинений пандемією.
Майже у половині випадків підприємці витрачають місяці або навіть роки роботи тільки для того, щоб зрозуміти, що гіпотеза була невірною і ніхто не зацікавлений у їхньому продукті.
Концепція мінімально життєздатний продукту (MVP) має мінімізувати ризик виникнення такої ситуації. Вона застосовна для створення будь-якого продукту, але найчастіше використовується при розробці програмного забезпечення та цифрових послуг.
Концепцію MVP було запропоновано та визначено у 2001 році Френком Робінсоном, а потім популяризовано Стівом Бланком та Еріком Рісом. Робінсон визначає MVP як результат "синхронного розвитку" - одночасної розробки продукту та дослідження цільової аудиторії та її реакції на продукт. MVP - це версія майбутнього проекту, яка збирає найбільшу кількість корисних даних про те, як клієнти взаємодіють із ним, за мінімально можливих витрат.
Бізнес-переваги розробки MVP
Таким чином, мінімально життєздатний продукт дозволяє:
- протестувати свою ідею, як витрачати весь бюджет те що, що може спрацювати;
- підтвердити життєздатність ідеї та перевірити гіпотези про продукт на реальних даних;
- виявити тенденції, які можна використовувати при створенні повної версії продукту;
- знизити ризик великих фінансових втрат у разі невдачі товару;
- знизити вартість розробки за рахунок визначення пріоритетів важливих та виявлення непотрібних функцій;
- прискорити пошук помилок та внутрішнє тестування продукту;
- зібрати базу користувачів перед повномасштабним запуском;
- зайняти ринкову нішу та залучити інвесторів до того, як це зроблять конкуренти.
Завдання MVP
MVP створюється не для тестування технології, а для перевірки на практиці, чи потрібен користувачам такий продукт, чи вірні гіпотези, що лежать в основі бізнес-моделі. Основна мета MVP - мінімізувати час та зусилля, що витрачаються на тестування реакції ринку на ідею.
Ерік Рис визначає його так:
Мінімально життєздатний продукт – це та версія нового продукту, яка дозволяє команді зібрати максимальну кількість перевірених даних про клієнтів із найменшими зусиллями.
- Починаючи з MVP, ви зможете більше дізнатися про ваш кінцевий користувач і ринок, на який ви хочете вийти, в процесі перевірки ваших припущень.
- MVP дозволяє залучити до проекту реальних користувачів як провідники, які допомагають скоригувати бізнес-модель та основні характеристики майбутнього продукту, намітити напрямки розвитку та спланувати дорожню карту оновлень.
- Позитивні результати на етапі MVP дають зелене світло розробки повної версії продукту.
Розробка MVP відбувається за принципом "побудувати - виміряти - навчитися", що дозволяє випустити продукт, який можна постійно вдосконалювати в міру того, як ви підтверджуєте (або спростовуєте) припущення, дізнаєтеся, чого хочуть користувачі, і створюєте майбутні ітерації вашої програми, які будуть краще служити вашим клієнтам.
Створення MVP: покрокова інструкція
Щоб запустити мінімально життєздатний продукт необхідно пройти вісім підготовчих етапів. У цій частині статті представлений покроковий процес розробки MVP-додатка та детально описаний кожен етап.
Крок 1: Почніть із дослідження ринку
При створенні MVP необхідно думати з погляду клієнта.
Щоб зрозуміти це, необхідно поставити два важливі питання.
- Яку проблему ви намагаєтесь вирішити?
- І для кого?
Дослідження ринку дозволяє отримати безцінну інформацію про потреби клієнтів. Кожен продукт створюється на вирішення якоїсь проблеми, і справа над отриманні прибутку. Для цього потрібний підхід, орієнтований на клієнта. Навіщо користувачеві потрібен продукт?
Якщо ви чітко сформулюєте відповідь, ви отримаєте уявлення про призначення товару та його цінності для користувача. Проведення опитувань допоможе вам проаналізувати потреби ринку та визначити, де ваш продукт буде доречним. Наприклад, відкриваючи сервіс по короткостроковій оренді місць для паркування, ви вирішуєте проблему, з якою стикаються всі водії, - полегшуєте пошук місця, де залишити машину.
Крок 2: Визначте аудиторію та виявіть її ядро
Орієнтація на потреби широкої аудиторії при розробці вашого MVP – помилкова стратегія. Звуження цільової аудиторії дозволить вам точніше націлити ваш майбутній продукт. Для цього необхідно сформулювати портрет "ідеального" користувача, того, хто придбає ваше рішення без вагань і буде задоволений його можливостями.
Такий портрет зазвичай включає інформацію про вік, рівень освіти, доход, звички, інтереси і хобі користувача. Ці деталі необхідні для того, щоб зрозуміти, наскільки продукт підходить майбутньому користувачеві, і допоможуть пізніше на етапі реклами та просування.
Крок 3: Складіть картку користувацького потоку
Процес проектування – важливий етап MVP. Потік користувача - це порядок кроків, які робить користувач для досягнення своєї мети, наприклад, покупки товару або пошуку та оренди паркувального місця.
Щоб визначити потік користувачів, необхідно визначити процеси (етапи) використання програми/продукту. При розробці процесів і потоку користувача пріоритетом завжди має бути зручність користувачів. Створіть MVP, використовуючи дуже простий потік користувача без додавання непотрібних функцій. Основну увагу слід приділяти не функціям, а основним завданням, таким як пошук та купівля продукту або управління та отримання замовлень.
Продумавши, як користувач взаємодіє з майбутнім додатком, ви зрозумієте, на якому етапі необхідно надати додаткову інформацію, де слід додати підказку та як оптимально спроектувати інтерфейс.
Крок 4: Визначте основні функції для реалізації та розрахуйте обсяг MVP
Яким би масштабним був проект у вашому поданні, вам необхідно скласти список і визначити пріоритетність функцій для MVP. При створенні мінімально життєздатного продукту перевага надається тим із них, які безпосередньо пов'язані з основною метою майбутнього продукту.
Внесення додаткових функцій у прототип тільки заплутає користувачів та зменшить достовірність результатів дослідження бізнес-ідеї. Їх можна додавати лише після розгортання MVP, збору та аналізу початкових відгуків.
Цей крок допоможе вам визначити, де ви можете зробити найбільший вплив залежно від терміновості функції. Розділіть функції на різні категорії: високопріоритетні, середньопріоритетні, низькопріоритетні і т.д., і вирішіть, які з них використовувати у першій версії, тобто. MVP. Використовуючи матрицю пріоритетів, ви зможете прийняти остаточне рішення про те, що необхідно включити в MVP, а які функції можуть бути включені в пізніші версії. Нижче наведено рекомендований формат матриці пріоритетів MVP.
Давайте розглянемо деякі приклади функцій MVP залежно від своїх типів.
Розробка MVP програми для електронної комерції
- Варіанти оплати
- Сторінки продуктів, категорій, підкатегорій
- Кошик інтернет-магазину
- Історія замовлень
- Інформація про продукт та параметри
Розробка програмного забезпечення для освітніх MVP
- Планування
- Сторінка курсу
- Потокове аудіо та відео
- Тести
- Вимірювання прогресу
- Обмін повідомленнями
- Рейтинги
Розробка MVP доставки їжі
Додаток для клієнтів:
- Геолокація
- Управління списком замовлень
- Оплата за допомогою кредитної картки
- Пошук ресторанів та страв
- Перегляд профілю ресторану та меню
- Управління кошиком
- Повідомлення про статус замовлення
Додаток "Кур'єр":
- Завдання та їх статус
- Приладова панель балансу
Функції MVP соціальної мережі
- Стрічка
- Створювати пости
- Ставити лайк та коментувати пости
- Управління друзями
- Повідомляти про контент або користувачів
- Повідомлення на основі подій
Розробка програми для замовлення таксі
Додаток для водіїв:
- Приймайте або відхиляйте запити на бронювання
- Оновлення статусу
- Історія замовлень
- Геолокація
- Рейтинг пасажирів
Додаток для пасажирів:
- Запит поїздки
- Місця підвезення та відстеження водія
- Калькулятор долі
- Оплата у додатку
- Історія бронювання
- Відгуки та рейтинг водіїв
- Розробка програмного забезпечення MVP для охорони здоров'я
Додаток для пацієнтів:
- Планування зустрічей
- Оплата у додатку
- Доступ до медичної картки
- Перевірка та завантаження результатів аналізів
- Відгуки
- Живий чат з лікарями
Додаток "Лікар":
- Управління розкладом
- Завантаження результатів аналізів
- Чати з пацієнтами
- Чати з іншими лікарями
- Управління пацієнтами
Крок 5: Запуск MVP
Після визначення обсягу, порядку та напрямки роботи можна розпочинати розробку мінімального життєздатного продукту.
1) Виберіть правильну методологію
Від того, як буде побудований процес розробки, залежить результат. Для MVP важливо використовувати один з ітеративних підходів до розробки. Kanban/Agile/Scrum/Lean – всі вони дозволяють організувати регулярні оновлення, покращувати продукт "на льоту", у міру надходження зворотного зв'язку. Вибір конкретної методології залежить від переваг команди розробників та специфіки конкретного проекту.
2) Дизайн
Примітка: етап доцільний тільки в тому випадку, якщо дизайн є конкурентною перевагою, інакше краще використовувати теми за замовчуванням та зосередитись на функціональності MVP.
Ескізи, які зазвичай створюються у форматі "вільної руки", - відмінне рішення для презентації ідеї інвесторам або початку процесу краудфандингу.
Макети та wireframes забезпечують більш детальне представлення майбутнього продукту із зазначенням розташування елементів системи, способу навігації між екранами та інших особливостей продукту. Це чудовий підхід, якщо ви хочете протестувати деякі дійсно інноваційні функції, які змінять модель поведінки користувачів.
3) Розробка (написання коду)
На цьому етапі відбувається розробка MVP. Час є вирішальним чинником цьому етапі. Чим швидше ви розробите MVP і представите його на ринок, тим краще.
4) Тестування
Продукт MVP вимагає регулярного тестування протягом усієї розробки.
Альфа-тестування проводиться всередині компанії командою тестувальників, але для бета-тестування буде потрібна допомога з боку. Добре, якщо це будуть люди з-поміж майбутніх користувачів. Основним завданням тестування буде технічне покращення MVP. Перед випуском продукт повинен працювати без помилок, щоб проблеми технічного характеру не заважали користувачам оцінити його функціональність.
Період бета-тестування триває близько 1-2 тижнів. Виміряйте ключові показники та зрозумійте, які зміни потрібні. Відповідно до відгуків, отриманих під час бета-тестування, внесіть відповідні зміни до наступної версії.
Крок 6: Збудувати. Вимірюйте. Навчіться. Повторювати
Для команди проекту робота лише розпочинається. З моменту запуску необхідно збирати, зберігати та аналізувати зворотний зв'язок - від статистики до даних про поведінку та відгуки користувачів.
Техніка Build-Measure-Learn (BML) запозичена з методології Lean Startup. Використовуючи цей підхід, ви робите процес розробки ефективним. Це навчальний цикл перетворення ідей на продукти, вимірювання реакції та поведінки клієнтів на створені продукти, а потім прийняття рішення про продовження або поворот ідеї; цей процес повторюється стільки разів, скільки потрібно.
Фази циклу такі: Ідея → Створення → Продукт → Вимірювання → Дані → Навчання.
Дані, зібрані під час MVP, допоможуть зрозуміти, чи є у проекту перспективи, допоможуть генерувати нові ідеї та створити стратегію розвитку продукту, засновану не на припущеннях, а на фактах. Таким чином, тестування MVP дає свої плоди.
Наш досвід дозволяє нам оцінювати дані та аналізувати відгуки клієнтів. Ми розуміємо, що запуск MVP, тестування продукту та обробка відгуків – складні та дорогі завдання, що потребують професійного підходу.
Графік розробки MVP на основі програмного забезпечення
У розробці мобільних програм MVP - це метод розробки, при якому ви розробляєте тільки основні функціональні можливості, щоб вирішити конкретну проблему і задовольнити ранніх користувачів. По суті, MVP - це базова модель вашого продукту, яка виконуватиме основну мету, яку ви хочете досягти.
Бізнес-аналіз MVP
(20-40 h)
Цей етап включає визначення потреб бізнесу, дослідження цільового ринку, клієнтів і конкурентів, генерацію ідеї продукту, планування панелі KPI для MVP і т.д.
UX-дизайн MVP
(10-30 h)
Основний результат роботи UI-дизайнерів - дотримання основних концепцій бізнес-логіки, синхронізація з ескізами UX-дизайнера та створення привабливого та зручного інтерфейсу.
Проектування інтерфейсу MVP
(20-40 h)
Дизайнери UI мобільних та веб-додатків відповідають за візуальний вигляд програми – форми, поверхні, тіні, узгодженість, візуальний вигляд проекту з урахуванням наданого UX.
Написання коду MVP
(2-6 місяців ≈ 240-720 год)
Front-end розробка для перетворення статичних зображень інтерфейсу, наданих UI-дизайнерами, на повнофункціональний MVP client-side, а також забезпечення його зв'язку з сервером.
Втілення MVP у життя – це робота back-end інженера, який відповідає за серверну частину розробки MVP.
Інженер DevOps забезпечує масштабованість, стабільність та безпеку MVP.
Тестування MVP
Інженер QA виявляє помилки та потенційні проблеми, планує та проводить тести в процесі розробки, а також рекомендує, які покращення слід внести. Тестування проводиться паралельно із розробкою.
В результаті роботи команди розробників ви отримуєте готовий до запуску MVP.
Які навички потрібні для створення MVP?
- Керівник проекту
- Бізнес-аналітик (BA)
- UX-дизайнер
- UI дизайнер
- Back-end розробники (1-3)
- Front-end розробник
- Інженер із забезпечення якості
Software Development Hub вирішує проблеми малого та середнього бізнесу. Спираючись на наші цінності, ми створюємо програмне забезпечення від сирої ідеї до готового до виходу ринку рішення або покращуємо існуючі проекти.
Консалтинг з розробки MVP
- Допомога у концептуалізації вашої ідеї.
- Передпроектна підготовка та бізнес-аналіз.
- Визначення функціональності MVP.
- Специфікація вимог до програмного забезпечення.
- Визначення технологічного стеку та архітектури MVP.
- Надання детальної дорожньої карти для реалізації MVP.
Комплексна розробка MVP
- Управління продуктом/проектом та BA.
- Проектування UX та UI MVP.
- Розробка MVP.
- Інтеграція із сторонніми системами.
- Тестування MVP.
- Запуск та підтримка MVP.
- Оцінка ефективності MVP та подальші ітерації.

Discuss your project
Keeping up with evolving technology trends and practices, we create cutting-edge software solutions.
mvp development startup sdh