Розробка телемедичних веб- і мобільних додатків: вартість і процес
23.12.2021 815Contents
Прочитавши цю статтю, у вас буде повне уявлення про найкращі рішення для розробки телемедичних програм. У цій статті ми постараємося описати процеси розробки телемедичного програмного забезпечення, а також розповімо, як розпочати свій проект.
Моделі надання телемедичних послуг
Концепція дистанційної медичної допомоги не нова, але вона набула більшого поширення через надання доступу до програмного забезпечення та інструментів, необхідних для дистанційного зв’язку лікарів і пацієнтів. Усі види телемедичних рішень, які існують сьогодні у світі, умовно поділяються на чотири категорії: в режимі реального часу, зберігання та пересилання, віддалений моніторинг пацієнтів (RPM), mHealth.
Телемедицина в режимі реального часу
Під час телемедицини в режимі реального часу пацієнти та постачальники послуг використовують програмне забезпечення для відеоконференцій, щоб чути та бачити один одного. Відеоконференції дозволяють надавати первинну медичну допомогу, невідкладну допомогу, організовувати контрольні візити, та призначати ліки. Важливо відзначити, що програми відеозв’язку, які ми використовуємо для зв’язку з друзями та колегами, як-от Zoom і Skype, не підходять для телемедицини. Телемедицина в режимі реального часу вимагає відеоконференцій або аудіо телекомунікаційних платформ, які відповідають вимогам HIPAA.
Приклади:
- Консультації неврологів з метою оцінки симптомів пацієнта;
- Дистанційні консультації педіатра в прямому ефірі;
- Психічне здоров'я та психіатрична оцінка.
Телемедицина зберігання та пересилання
Телемедицина зберігання та пересилання, яку також називають асинхронною, є протилежністю телемедицини в реальному часі. Вона дозволяє збирати дані про стан здоров’я та інші медичні дані пацієнтів, а потім безпечно передавати їх на захищену платформу-хмару, до якої інші авторизовані користувачі можуть отримати доступ у будь-який час. Телемедицина зберігання та пересилання — це ефективний спосіб співпраці пацієнтів та спеціалістів первинної медичної допомоги, оскільки всі вони можуть переглядати інформацію, коли їм це зручно. Використовуються рішення, які мають вбудовані передові функції безпеки для забезпечення конфіденційності пацієнтів. Цей вид телемедицини особливо використовується для діагностики та лікування в дерматології, офтальмології та радіології.
Приклади:
- рентгенологічні знімки або МРТ, перевірені дистанційними лікарями;
- Цифрові фотографії захворювань шкіри, які переглядаються та лікуються дистанційно, якщо це необхідно в дерматології;
- Дистанційне обстеження при патології;
- Дистанційне обстеження очей на діабетичну ретинопатію в офтальмології;
- Портали для пацієнтів, що дозволяють спілкування між пацієнтом та його сімейним лікарем.
Дистанційний моніторинг пацієнта
Віддалений моніторинг пацієнта (RPM), також відомий як самоконтроль або дистанційний моніторинг, використовує цілий ряд технологічних пристроїв для дистанційного моніторингу здоров’я та клінічних ознак пацієнта. Цей тип моніторингу часто використовується для лікування пацієнтів у категорії високого ризику та пацієнтів із хронічними захворюваннями (цукровий діабет, гіпертонія тощо). Під час пандемії рішення RPM дозволяють хронічно хворим, групам ризику та пацієнтам, які одужують, залишатися вдома замість того, щоб перебувати в лікарні чи клініці.
Приклади:
- Дистанційне лікування хронічних захворювань;
- Імплантовані або керовані пацієнтом пристрої дистанційного моніторингу серцевої недостатності;
- Трекери глюкози для хворих на цукровий діабет;
- Дистанційний моніторинг для довготривалої та пост-гострої допомоги;
- Дистанційний моніторинг на основі програм координації догляду.
mHealth
mHealth — це форма телемедицини, яка передбачає надання клінічних та медичних послуг за допомогою смартфонів, інших бездротових та мобільних пристроїв. Поширеною практикою є використання індивідуальних медичних пристроїв, які підключаються до смартфонів чи планшетів, різноманітних мобільних медичних додатків, а також «розумних» коробок для таблеток, які повідомляють пацієнтів, якщо вони забувають прийняти ліки.
Приклади:
- Лікар завантажує фотографії дерматологічного стану пацієнта для встановлення діагнозу та лікування;
- Пацієнт з цукровим діабетом підключає глюкометр до свого смартфона, щоб відстежувати та передавати дані спеціалісту;
- Провайдер проводить особисту або електронну медичну консультацію через безпечний додаток для охорони здоров’я.
McKinsey Global Institute визначив, що телемедичні консультаційні платформи від лікаря до пацієнта є найбільш ємним сегментом зараз, охоплюючи понад 48% ринку.
Крім того, пандемія COVID-19 має великий вплив на зростання ринку телемедицини. Держави використовують соціальну дистанцію та тактику ізоляції, щоб зменшити поширення вірусу. Як наслідок, деякі пацієнти не можуть особисто отримати медичну допомогу. Таким чином, кількість телеконсультацій збільшується. Оскільки все більше людей користуються телемедициною, це стимулюватиме розширення ринку.
Основні компоненти програмного забезпечення телемедицини для пацієнтів
Створюючи програму, орієнтовану на пацієнта, слід детально вивчити бізнес-логіку дистанційної медичної допомоги. Програми mHealth дозволяють пацієнтам отримати першу допомогу, коли вони потребують її. Що ще важливіше, через відеочат і прямі конференції пацієнти можуть спілкуватися віч-на-віч зі спеціалістом. Він вже рутинно використовується в лікувально-діагностичній практиці.
Функціонал для пацієнта:
- Реєстрація. Пацієнти можуть зареєструватися по телефону, у соціальних мережах або електронною поштою. Оскільки програма працює з конфіденційними даними, вона вимагає більш високого рівня захисту персональних даних. Рекомендується використовувати двофакторну аутентифікацію, яка може включати SMS, голосову та телефонну перевірку.
- Профіль пацієнта. Пацієнт вказує свої контактні дані та інші дані, та створює електронну медичну карту. Створення профілю пацієнта має бути максимально простим, щоб навіть недосвідчений користувач міг легко вказати його дані.
- Пошук — пацієнт може шукати медичного працівника за одним або кількома критеріями (спеціалізація, геолокація, рейтинг лікаря тощо).
- Прийом у лікаря та календар. Назва говорить сама за себе: платформа телемедицини повинна забезпечувати бронювання прийомів і керування розкладом для максимальної ефективності. Запити на прийом, керовані пацієнтами, допомагають вибрати часовий інтервал для будь-якого лікаря на свій вибір у день і час, які найкраще відповідають їх доступності.
- Електронні медичні картки (EHR) або електронні медичні записи (EMR) є цифровою версією паперових карт. Історія медичних направлень, діагнозів, тестів та лікування зазвичай доступна в електронних медичних картках.
- Спілкування. Процес здійснюється за допомогою аудіо- або відеозв'язку для консультації в режимі реального часу. Для першої версії при розробці телемедичних додатків доцільно реалізувати простіший варіант — текстовий та/або фоточат. Існують певні стандарти для передачі, зберігання та інтерпретації медичних фотографій та зображень, записаних на цифрових носіях, які мають певні відмінності в різних країнах. У сфері охорони здоров’я надзвичайно важливо використовувати наскрізні зашифровані протоколи обміну повідомленнями для захисту зв’язку та запобігання атакам.
- Оплата. Для монетизації телемедичних послуг необхідно інтегрувати систему платіжного шлюзу в додаток. Пацієнт також повинен мати можливість переглядати історію своїх фінансових операцій.
- Сповіщення. Push-повідомлення та відповідні нагадування допомагають виконувати призначені консультації.
- Рейтинги та огляди. Ця функція необхідна, якщо у вас є агрегатор «лікар-пацієнт».
При розробці додатків для телемедицини для пацієнтів важливо враховувати досвід користувача та відповідність пропонованих варіантів. Додаток для пацієнта також може містити деякі додаткові функції, наприклад:
- Відстеження прийому ліків. Додаток може нагадати пацієнту прийняти необхідні препарати.
- План страхування пацієнтів. Це корисна функція для інтеграції зі страховими компаніями та провайдерами.
- Лікарняний. Якщо лікар виписав лікарняний лист, пацієнт може надіслати його роботодавцю безпосередньо через заяву.
- Інтеграція з домашніми телеметричними пристроями. За допомогою програми ви можете надсилати звіти з підключених пристроїв безпосередньо в медичну карту пацієнта, щоб проаналізувати лікаря. Використовуючи технологію IoMT та алгоритми AI, програма телемедицини полегшує моніторинг здоров’я та пропонує відповідні рішення для лікування.
- Журнал щоденного моніторингу. У випадку, якщо пацієнт проходить амбулаторне лікування з COVID-19 або перебуває на самоізоляції, рішення для телемедицини пропонує щоденний моніторинг симптомів. Наприклад, графік моніторингу включає вимірювання температури та функції дихання. Пацієнта можна перевірити вдома за допомогою приладів самоконтролю без госпіталізації. Лікар може дистанційно відстежувати зміни симптомів і негайно реагувати на погіршення стану. Такі проекти вже реалізуються в усьому світі. Таким чином, зменшуються витрати праці на догляд за пацієнтами та зменшується кількість важких випадків.
Основні компоненти програмного забезпечення телемедицини для лікарів
Програмне рішення для телемедицини для лікарів і клінік допомагає оптимізувати основні процеси, що виконуються в клініці, від ведення записів пацієнтів до планування та управління робочим процесом. Що стосується програми телемедицини для лікарів, то деякі функції корелюють із програмним забезпеченням пацієнта.
Функції, пов’язані з лікарем:
- Профілі лікарів, де лікарі заповнюють точну інформацію про свою спеціалізацію, досвід, освіту тощо. Можливо, пацієнти захочуть перевірити свою ліцензію та підтвердження медичної здібності чи робочого часу.
- Пацієнти. Лікар може побачити список пацієнтів, яких він лікує або консультує на платформі телемедицини. Натиснувши на будь-якого пацієнта, користувач перенаправляється на сторінку пацієнта, де можна знайти всю інформацію про пацієнта, таку як: ім’я, історія відвідувань, нотатки та записи, тести тощо.
- Планування та призначення. Пандемія COVID-19 змушує медичні заклади вириватися зі своїх швів. У ситуаціях, які вимагають великого обсягу бронювання пацієнтів, можливість планувати та планувати зустрічі стає критичною. Необхідно мати планувальник відвідувань або календар із подіями. Календар інформує лікаря про зустрічі та останні події. Це допомагає побачити, хто заброньований і на який час. Лікарі можуть керувати призначеннями, підтверджувати або переносити запити на прийом.
- EHR (на відміну від EMR) призначені для спільного використання з іншими постачальниками, тому авторизовані користувачі можуть миттєво отримати доступ до EHR пацієнта від різних постачальників медичних послуг. Це обов’язкова функція, яка автоматично надсилає нотатки лікаря в електронні записи EHR, щоб уникнути дублювання роботи.
- Спілкування. Лікарі можуть підключатися через чат у програмі, дзвінки в програмі або відеосесії. У ранніх версіях продукту добре починати з текстових чатів або консультацій на основі фотографій. При більшому бюджеті краще використовувати модулі відеоконференцій, які допомагають лікарю діагностувати пацієнта за допомогою візуальних підказок. Це підвищує якість діагностики, оскільки лікар може візуально оглянути пацієнта, взяти до уваги його голос та ефективно передати лікування.
- Електронні рецепти. За призначення ліків пацієнтам у цифровому вигляді. Після цього пацієнт може отримати рецепти в аптеці або необхідної медичної служби.
- Звіти та аналіз. Аналіз даних і звітність – це скоріше приємна (селянська) полезна функція для закладів охорони здоров’я, які хочуть відстежувати свою роботу, кількість пацієнтів, коливання доходів тощо.
Інші корисні функції, які можна включити в програму телемедицини для лікарів:
- Аптечні бази даних. Він містить актуальні списки ліків за такими категоріями: фармацевтична рецептура, ліцензія, торгова назва, склад тощо. Ця функція також може стати модулем, інтегрованим у медичну інформаційну систему для лікарів та клінік загалом. Ви можете переглянути наш реєстр медичних справ.
- Інтеграція медичного обладнання. За допомогою технології IoMT лікарі можуть отримати миттєвий доступ до результатів клінічних досліджень та діагностики. Ці рішення допомагають збирати дані пацієнтів з різних медичних пристроїв і зберігати їх в одному місці, щоб лікарі могли надавати відповідне лікування на основі інформації, що зберігається в єдиній системі EMR. IoMT є важливою частиною цифрової трансформації охорони здоров’я, оскільки дозволяє з’являтися новим бізнес-моделям і дає змогу змінювати робочі процеси, підвищувати продуктивність, стримувати витрати та покращувати досвід клієнтів.
- Автоматизовані інформаційні панелі продуктивності. Вбудовування конфігурованих інструментів клінічної та адміністративної звітності в корпоративну телемедичну платформу з підключеннями для імпорту та експорту забезпечує постійний доступ до інформаційних панелей і служб звітності в режимі реального часу.
Нормативний підхід до телемедицини
Якщо ви хочете створити додаток у сфері охорони здоров’я, в тому числі в телемедицині, вам слід враховувати правову базу країни, де вона працюватиме. Кожна країна має власні вимоги законодавства, яким має відповідати ваш телемедичний продукт.
Наприклад, у США діє HIPAA (Закон про перенесення та підзвітність медичного страхування). Асоціація телемедицини США провела широкі дослідження та розробила рекомендації, які вирішують клінічні, адміністративні та технічні питання.
Нормативна база Європейського Союзу щодо телемедицини ще не повністю розроблена. Окрім Директиви 2011/24/ЄС, Директиви 95/46/ЄС, Директиви 2000/31/ЄС та Директиви 2002/58/ЄС, сьогодні найважливішими стандартами залишаються GDPR (Загальний регламент захисту даних).
У процесі розробки програмного забезпечення для телемедицини завжди у центрі уваги має бути нормативна база та регуляторна політика.
Реалізація: Архітектури веб- та мобільних додатків
75% респондентів віддали перевагу програмному забезпеченню телемедицини, доступному через веб-браузер на ПК або смартфоні. Ця функція була популярною, оскільки більшість лікарень і клінік не віддавали перевагу встановленому програмному забезпеченню, яке важко підтримувати.
Крім того, веб-додатки на основі браузера легко розповсюджувати, і доступ до них може отримати будь-хто з мінімальними труднощами. Немає особливих системних вимог або тривалих процедур оновлення, які перешкоджають зручності використання програмного забезпечення. Отже, веб-додатки для телемедицини мають бути важливим прапорцем у вашому списку пріоритетів.
Пацієнти, звичайно, віддають перевагу мобільним додаткам. Залежно від вашої цільової аудиторії, ви повинні вибрати розробку нативного додатка для iOS або Android.
Етапи процесу розробки програмного забезпечення телемедицини
Етап виявлення
1. Ідея та дослідження (етап бізнес-аналізу)
На цьому етапі бізнес-аналітики беруть вашу ідею та перетворюють її на план дій, який може бути використаний як основа для майбутнього застосування телемедицини. На цьому етапі проводиться аналіз ринку та конкурентів для точного проектування системи.
Шаблон бізнес-моделі проекту телемедицини — Приклад
Попередній план може бути таким:
- Визначте точну цільову аудиторію
- Визначте мету програми
- Розробити бізнес-план проекту (у тому числі за доходами)
- Створюйте надійний вміст програми та впорядковуйте дані
- Бюджетне планування розробки телемедичних програм і витрат на маркетинг
- Проектування та впровадження продукту з командою професійних розробників програмного забезпечення.
Цільовою аудиторією для телемедицини можуть бути постачальники медичних послуг, державні установи охорони здоров’я, пацієнти, медичні працівники, організації охорони здоров’я тощо. Тип проекту, який ви виберете, вплине на процес розробки програмного забезпечення для телемедицини.
2. Дизайн.
Дизайнери UI/UX використовують результати бізнес-аналізу для створення привабливого системного інтерфейсу. UI/UX враховує специфічну взаємодію обох груп користувачів — лікарів і пацієнтів.
- Оскільки Центр розробки програмного забезпечення успішно реалізував кілька великих проектів телемедицини (IDIS, Telemed24, додаток RMDS), ми готові надати вам приклад пропозиції для етапу Discovery, який об’єднує етапи бізнес-аналізу та проектування в один пакет всі основи, необхідні для подальшої розробки успішного продукту телемедицини. Крім того, він містить кошториси витрат.
Етап розробки
3. Розробка програмного забезпечення (кодування)
На цьому етапі під керівництвом менеджера проекту залучаються різні спеціалісти з розробки програмного забезпечення (бек-енд, front-end, Android або iOS розробники, fullstack розробники). На щастя, вони будуть мати міцний фундамент і точні плани з попередніх етапів.
4. Забезпечення якості та тестування UAT
Налагодження та тестування програмного забезпечення телемедицини — це процес роботи з програмою на тестових прикладах для пошуку та усунення помилок у програмі. Фахівці з контролю якості повинні прийти до остаточного висновку, що продукт безпомилковий і готовий до випуску.
5. Підтримка та обслуговування
Після розгортання рішення для телемедицини його необхідно оновлювати та підтримувати, щоб воно залишалося надійним і продуктивним незалежно від обставин.
Після випуску програми телемедицини її необхідно оновлювати та підтримувати, щоб вона залишалася стабільною та актуальною незалежно від обставин.
Скільки коштує розробка телемедичних програм?
На жаль, ми не зможемо назвати точну вартість створення телемедичної програми. Ціновий діапазон залежить від нюансів розробки та функціональних особливостей того чи іншого програмного забезпечення.
Необхідно оцінити вартість розробки самої телемедичної платформи, а також виділити бюджет на просування та поширення програми.
Фаза відкриття особливо корисна, якщо ви хочете визначити вартість стартапу в телемедицині, оскільки він також дасть вам видимі результати, які можна використовувати для залучення нових інвесторів. Наприклад, етап відкриття, окрім надання оцінки вартості, залежно від вибраного пакета, дасть вам:
- Концепція продукту від менеджера з продукту
- прототипи бізнес-аналітики
- візуальна концепція від дизайнера UI/UX
- архітектурна концепція.
Вартість розробки телемедичного додатка багато в чому залежить від його концепції, функціональності, підходу до розробки та обраного розробника. Працюючи з офшорним агентством з розробки мобільних додатків, ви можете розраховувати на те, що перша робоча версія для однієї платформи (iOS, Android або Web) буде витрачена близько $60 000 – $100 000.
Якщо ви хочете додати більше функцій або створити додаток більшої складності, будьте готові витратити більше грошей.
Зверніть увагу, що в цю вартість входить додаток для пацієнта, додаток для лікаря і панель адміністрування для однієї платформи (iOS або Android), погодинна оплата 25-40 доларів. Терміни розвитку варіюються приблизно від 4 до 6 місяців.

Discuss your project
Keeping up with evolving technology trends and practices, we create cutting-edge software solutions.
telehealth telemedicine app development